Strony

2015/11/02

Koszula

Leżał mi w szafie spory kawałek batystu bawełnianego. Taki batyst jest bardzo kłopotliwą tkanina, delikatny lekko przeźroczysty cienki. Ciężko wymyślić cokolwiek żeby z niego uszyć, zwłaszcza dla osoby która tak jak ja rzadko UBIERA się jakoś specjalnie. A z drugiej strony tkanina jest dobrej jakości i szkoda by było ją zużyć na formy czy jakąś inną głupotę. Chodziło za mną i chodziło, aż ostatnio nadepnęło. Kiedyś dawno temu (około roku 2005) miałam śmiały pomysł zrobić sobie komplet włoskich ciuchów na wiek XV. Zrezygnowałam z niego z różnych względów, ale została mi fascynacja damskimi  koszulami z tego okresu (bardzo podobnymi do elżbietańskich). No i jak już dojrzewałam do tego żeby oddać komuś ten batyst to przyszła do mnie taka koszula i powiedziała zrób mnie. Zmierzyłam ile mam tkaniny, pogrzebałam trochę w sieci, poznajdowałam zdjęcia i stwierdziłam ze oryginalne koszule są fajne, ale ja bym wolała taką bardziej. No to jest taka bardziej


 Wykrój opart na tym. Prosty jak budowa cepa (tak wiem że cep to dosyć skomplikowane urządzenie) Komplikacje pojawiły się bo po

1 nie chciałam mieć gumki ani ściągać dekoltu tasiemką. Trzeba wiec było splisować na sztywno i obszyć brzeg żeby wyglądało ładnie. Po obszyciu wyszło na to że cokolwiek zrobię nie będzie to wyglądało jakoś imponująco, a dodatkowo okazało się że brzeg rękawów wymaga jakiegoś ładnego wykończenia (bo self edge w batyście jest cienki i się zwija jak wąż), tak więc pogrzebałam w swoich zapasach i wyciągnęłam z nich koronkę która znalazła się dookoła rękawów i dekoltu

2 rękawy oryginalnie miały być ściskane tasiemką, ale okazało się że po zrobieniu tunelu nawet tak cienki materiał bardzo źle się ściska, tak wiec wciągnęłam w tunele gumkę.

3 okazało się że koszula jest za długa i nie mogę wykorzystać self edge jako dolnej krawędzi wiec musiałam obciąć dół i go obszyć

4 musiałam w trakcie szycia dwa razy wymienić igłę w maszynie.    

niemniej efekt jest zadowalajacy, co widać na poniższych zdjęciach

3, 5 metra bawełnianego batystu o szerokości 90 cm + 4 metry bawełnianej koronki, kawałek gumki do majtek (białej).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz